בית ספר הנרייטה סאלד ירושלים חזרה >>
Generated Color shades

שיפוץ עומק בבית ספר היסודי ע"ש "הנרייטה סאלד"

יזם : עיריית ירושלים

המרחב מחוץ לכניסה הראשית, החצר, הלובי / הכניסה בקומת הקרקע,

המדרגות, שרותי מורים, המסדרון, חדר מורים, חדר ישיבות,

פינת מחשב, מזכירות ומנהלה, כיתות לימוד/ מתחמים.

כ- 800 מ"ר

שיתוף פעולה עם אדריכל אורי פדן

הרציונל התכנוני :

מוקדי עניין, מרחבים וחללים פתוחים לעבודה משותפת, מרחבי משחק, יצירת פינות עבודה למורים, חדר ישיבות, אזור לעבודה על מחשב,

נראות ופתיחות בין הכיתות והמסדרון יצירת הצצה למרחב הלימודי.

הקונספט :

"החיבוק של הנרייטה סאלד" כהשראה מתכתב ברמה העיצובית עם אלמנטים וצורות עגולות, עוטפות ואמורפיות.

מתחבר לאינטליגנציה רגשית של הכלה / חיבוק בא לידי ביטוי במרחב, בתאורה ובתקרה.

שביל מתעגל בצבע טורקיז מקבל את פני התלמידים בירידה מהמדרגות לבית הספר, מלווה את כניסתם לבניין.

צבעים פסטלים לתחושה נעימה ורכה על ספסלי העץ, פרגולה התוחמת אזור ישיבה נעים, דלת כניסה מזכוכית המאפשרת חלל פתוח ונראות משני הכיוונים.

הצצה פנימה מגלה כניסה נעימה ומוארת, במת ישיבה לקריאה ומשחק, ספריה,

עמדת טלוויזיה להעברת מסרים ומצגות לתלמידים, אהילים עגולים בצבעים רכים עשויים מבד בהזמנה מיוחדת המשרים תחושת רכות, שקיפות הנותנת אפשרות להציץ החוצה לכיוון החצר ולמחיצות הבטון שנצבעו בצבעים נעימים

מבט מבפנים החוצה, השקיפות מרחיבה את החלל והחוץ מתמזג פנימה

חדר המורים עבר פינוק מיוחד, ריצוף באריחים מצוירים, תוכנן מטבחון נעים ומאובזר, המוסיף אווירה ביתית למורות, דלפק ישיבה עם כסאות בר ומעל תאורה רכה מאהיל בד בהזמנה מיוחדת,  אזורי ישיבה, עמדת לוקרים צבעונית ופינת מחשב לעבודה פרטנית.

חדר הישיבות תוכנן בתוך חדר המורים בצורה מודולרית עם מחיצות נפתחות, המאפשרות תנועה מחדר המנהל לחדר הישיבות והפוך מחדר המורים לחדר הישיבות, כך ניתן לקבל מעבר מחלל לחלל ואפשרות הגדלת חלל בהתאם לדרישה על ידי פתיחת המחיצות

תכנון של משחקי תאורה והנמכת תקרה יוצרים שוב את תחושת החיבוק של הנרייטה סאלד, ההנמכה מימין מחבקת ומכילה את העיגול הפנימי המוטיב חוזר לאורך המסדרון

כל מתחם לימוד בקומה העליונה מתחלק לשלוש כיתות ועל ידי שימוש  בחלונות במקום קירות מתאפשר נראות והצצה לנעשה פנימה ולקבלת תחושת חלל פתוחה ואוורירית תוספות ריצוף צבעונית לאורך המסדרון וצביעת עמודי הבטון יצרו מתחמים והפכו את ההליכה במסדרון לנעימה

חדר מ.ל.א – מרכז למידה אחר, החדר משמש למפגשים עבור קבוצות קטנות או  פרטניות מקום מפלט לתלמיד שמרגיש ומעוניין להיות קצת עם עצמו, ריצוף פרקט, פופים מחבקים צבעוניים וספריות המשמשות כמחיצה ומחלקות את החלל לאזורים.

שני מתחמי הלימוד בקומה העליונה תוכננו כך שכל אחד מהם יכיל שלוש כיתות,

כאשר הכיתה האמצעית משמשת כמרחב מחבר בין שתי הכיתות, צבעוניות בריצוף ומנורות  עגולות בגדלים יצרו אזורי עבודה נעימים לתלמידים

החלוקה מתאפשרת על ידי מחיצות מודולריות אשר שובצו בהם חלונות זכוכית המאפשרות גם במצב סגור הצצה בין הכיתות לשיתוף התלמידים בנעשה המחיצות יוצרות תנועה של פתיחה, מעבר בין המרחבים והגדלת החלל בהתאם להחלטות הלימוד השונות

לחץ כאן ליצירת קטלוג עבור העסק שלך
אודות העסק
מעוניינים בקטלוג גם לעסק שלכם?
השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם
אודות העסק

בוגרת המגמה לעיצוב ואדריכלות פנים בית ספר דיפלומה,

לימודי תעודה והסמכה האוניברסיטה הפתוחה לימודי חוץ,

בין השנים 2012- 2009.

בעלת ניסיון מקצועי של שנים בתכנון פנים, עיצוב ושיפוץ סביבות למידה, שיפוצי עומק של בתי ספר, חדרי מורים, ספריות, חדרי טיפול, חדרי אומנות, משרדים והנהלה במוסדות חינוך.

מתמקדת בתכנון ,עיצוב ,ניהול וליווי פרויקטים, במיוחד של שיפוצי עומק וחלוקת חלל

במוסדות חינוך, בעלת ניסיון מצטבר בשיפוצי עומק ועיצוב סביבות למידה ייעודיות

וייחודיות בבתי ספר ברשויות מקומיות.

בפרויקטים שתכננתי וניהלתי התמחיתי בכל שלבי התכנון האדריכלי:

משלב בירור ומיפוי הצרכים של הלקוח, דרך זיהוי הבעיות החסמים והמגבלות התכנוניות עד להגעה למטרה שהיא מקסום הפוטנציאל של הפרויקט.

אני בעלת מיומנויות מקצועיות בכל שלבי התכנון הנדרשים :

ליווי ובניית פרוגרמה, הכנת חלופות המציגות תכנון עקרוני ע"פ דרישות עם חלוקה פנימית ומיקום מערך ריהוט, הצגת תוצר סופי של סט תכניות עבודה ייעודיות,

תכנון פרטים ובחירת חומרים כגון ריצוף ,חיפוי, בחירת ציוד וריהוט, גופי תאורה וחומרי גמר.

בעלת ניסיון מצטבר בתיאום תכניות בין כלל היועצים המיועדים לפרויקט כולל ליווי ומפגשים בין כל הגורמים הרלוונטיים בשטח ופועלת לסנכרון מלא בין כלל הגורמים העירוניים וצוות החינוך.

כחלק מהמחויבות המקצועית שלי אני מקצה תשומת לב מרבית לתהליך במהלך ביצוע העבודה.

אני מאמין מקצועי –

אני מאמינה בחשיבות העיצוב כגורם מחולל שינוי באקלים התרבותי והחברתי של בית הספר.

סביבת לימודים מתוכננת, מעוצבת, פונקציונלית ואסתטית מאפשרת למידה משמעותית, משפרת את איכות הלמידה, תורמת לשיפור משמעותי בהישגי התלמידים ופועלת לקידום המטרות של הצוות החינוכי.

התכנון נעשה בהלימה לחזון ולתפיסה הפדגוגית המובילים את בית הספר תוך התייחסות לצרכים הייחודיים של המוסד ובהתאם לתקציב נתון.

שלבי העבודה-

חקר:  

בשלב הראשון נערך חקר מעמיק של לימוד הצרכים לצד בחינת התנועה וההתנהלות של התלמידים במרחב ובחלל הבית ספרי תוך קיום דיאלוג עם הצוות החינוכי .

בשלב השני יצירת קונספט עיצובי בהלימה למרכיבי החזון, הסביבה הצרכים והתקציב.

בשלב השלישי תרגום הצרכים לפתרונות עיצוביים פונקציונליים .

כיצד נעשה התכנון? 

מטרתי לחסוך למזמין עלויות לצד עבודה מקצועית ברמה ובאיכות טובה, לכן מעבר לתכנון העיצוב של החלל אני פועלת במידת הצורך להשגת אישורים נדרשים, יועצים מקצועיים, חומרי גלם מומלצים וזאת על פי תווי התקן המאושרים.

המחשה – תכנון תלת ממדי / הדמיה לתכנון המתגבש.

אזורי תכנון:

מרחב למידה :

כיתה / חדר מ.ל.א / חדר טיפולי / ספריה, כל חלל מתוכנן בהתאם לצרכים, מואר, נעים, פתוח ומאפשר צורות ישיבה שונים ומגוונים.

מסדרונות :

אזורי משחק ועניין, תאורה מלאכותית וטבעית, אזורי ישיבה, צבעוניות, לוחות השראה, לוחות לימוד, משחקי קיר.

חדר מורים :

תכנון ועיצוב חלל רב תכליתי מזמין, נעים ונוח באמצעות חלוקה לאזורי פעילות פונקציונליים.

עיצוב החלל עם מגוון פינות ישיבה לעבודה, כגון עבודה עם מחשב,  מפגש אחד על אחד פרטני עם תלמיד, שיתוף בין עמיתים,  מנוחה וטעינת מצברים.

תכנון ועיצוב מטבח / פינת מטבחון מאובזר נגיש והולם את צרכי המורים לאפשר הרגשה חמה ונעימה כמו בבית.

פינת עבודה, ספריה פדגוגית, לימוד, סידור ניירת, לוקרים לאחסון.

תשומת לב מיוחדת לאביזרים מפנקים כמו צבע, תאורה, גופי תאורה, ריהוט ומקומות אחסון.

חדרי הנהלה ומזכירות :

עמדות עבודה נוחות המשלבות את כל הפונקציונליות הנדרשת לעבודה ואזורי אחסון בהתאמה.